Spelregels Zomercup 2023

Op 2 juni starten de poulewedstrijden voor de Zomercup. Voor alle deelnemers zetten we de spelregels hieronder op een rijtje.

Veel succes en plezier allemaal!

Wedstrijdverloop:

• De wedstrijden worden gespeeld op tijd: 55 minuten (inclusief opwarming). Start en einde wordt aangegeven door een fluitsignaal.
  • Gelieve 10 minuten op voorhand aanwezig te zijn, de wedstrijden starten stipt op tijd. Niet tijdig aanwezig = minder speeltijd.
  • Games worden doorgeteld, er bestaan geen sets. Bij 40-40 wordt een beslissend punt gepeeld (serveerder kiest kant).
  • Enkel volledig afgewerkte games tellen mee. Wordt er afgefloten tijdens een nieuw aangevangen game wordt dit niet afgewerkt, en wordt er dus ook geen game toegekend.
  • Bij een gelijke stand (in games) na het fluitsignaal, wordt een tiebreak tot 7 gespeeld met een beslissend punt bij 6-6.
  • Na afloop van de match wordt de stand doorgegeven aan de wedstrijdleiding.

Planning van wedstrijden:

• Elke deelnemer heeft een mail met de planningsmomenten ontvangen. De tabellen zijn ook raadpleegbaar via deze link.
  • Indien een planning niet past kan er tot vrijdag 2 juni 12.00u contact opgenomen worden met de wedstrijdleiding om een nieuw moment te zoeken. Daarna staat élke planning definitief vast.
  • Kan een deelnemer na deze deadline alsnog door omstandigheden niet spelen is er een mogelijkheid om vervanging te voorzien. De vervangende speler mag niet in dezelfde reeks met een andere speler meedoen, én heeft hetzelfde of een lager klassement dan de speler waarvoor hij/zij invalt. Dit wordt vooraf ook meegedeeld aan de wedstrijdleiding.
  • Op vrijdag 30 juni of vrijdag 29 september zijn momenteel geen matchen gepland. Deze worden vrijgehouden als inhaaldata in geval van regenweer bij andere speeldagen.